Ogłoszenie o naborze wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD

 

NABÓR nr 6/2025/EFRROW

w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2023-2027

Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania ”Kraina Mlekiem Płynąca”

 

w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 dla interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR

Cel 1. Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i aktywnego społeczeństwa

Przedsięwzięcie 1.1. Wsparcie uruchomiania działalności gospodarczej i rozwoju istniejących firm z obszaru

 

Zakres wsparcia: Rozwój przedsiębiorczości, w tym rozwój biogospodarki lub zielonej gospodarki poprzez rozwijanie pozarolniczej działalności gospodarczej

 

I. Nazwa LGD:

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”

Nazwa ZW: Zarząd Województwa Podlaskiego

 

II. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie

Przedmiotem naboru jest udzielenie wsparcia projektom wpisującym się w cel 1. Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości i aktywnego społeczeństwa zgodnie z Lokalną Strategią Rozwoju Lokalnej Grupy Działania „Kraina Mlekiem Płynąca” na lata 2023-2027 (zwanej LSR).

 

III. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR

1. Pomoc jest przyznawana:

1)      osobie fizycznej;

2)      osobie prawnej;

3)      jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej.

2. W przypadku osoby fizycznej lub wspólnika spółki cywilnej będącego osobą fizyczną pomoc jest przyznawana, jeśli, ta osoba fizyczna w dniu złożenia wniosku o przyznanie pomocy ma ukończone 18 lat.

3. O pomoc może ubiegać się wyłącznie podmiot posiadający numer EP.

4. Pomoc przyznaje się, jeżeli wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia WoPP:

1) posiada miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności gospodarczej oznaczone adresem wpisanym do CEIDG na obszarze wiejskim objętym LSR lub miejsce wykonywania działalności w ramach pozarolniczych funkcji gospodarstw rolnych na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą fizyczną;

2) posiada siedzibę lub oddział, które znajdują się na obszarze wiejskim objętym LSR – w przypadku wnioskodawcy będącego osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

5. Warunek określony w ust. 4 nie ma zastosowania do gminnych lub powiatowych jednostek organizacyjnych.

6. Pomoc przyznaje się:

1) zgodnie z art. 19a albo art. 19b rozporządzenia GBER;

2) jeżeli podmiot ten prowadzi mikroprzedsiębiorstwo albo małe przedsiębiorstwo;

3) jeżeli warunki przyznania pomocy są spełnione przez wszystkich wspólników spółki, w przypadku gdy operacja będzie realizowana w ramach wykonywania działalności gospodarczej w formie spółki cywilnej.

7. Pomocy nie przyznaje się województwom.

8. Pomoc przyznaje się, jeżeli:

1) w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia WoPP wnioskodawca wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą, do której stosuje się Prawo przedsiębiorców, oraz nadal wykonuje tę działalność;

2) wnioskodawcy nie została dotychczas przyznana pomoc na operację w tym zakresie w ramach PS WPR;

3) upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty pomocy wnioskodawcy na operację w zakresie podejmowanie pozarolniczej działalności gospodarczej („Start DG”) w ramach PS WPR;

4) upłynęły co najmniej 2 lata od dnia wypłaty wnioskodawcy płatności ostatecznej na podejmowanie lub prowadzenie lub rozwijanie działalności gospodarczej w ramach poddziałań 4.2, 6.2, 6.4 lub 19.2 objętych PROW 2014-2020.

 

IV. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie

Termin składania WoPP rozpoczyna się 13 czerwca 2025 r.  i kończy się 30 czerwca 2025 r. 

WoPP należy składać za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.

W przypadku złożenia WoPP w inny sposób operacja nie zostanie wybrana przez LGD do realizacji. Wnioskodawcy muszą posiadać numer EP, aby złożyć WoPP za pomocą PUE.

 

V. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację, tj. stosunek wysokości przyznanej pomocy do kosztów kwalifikowalnych, wynosi 65%.

Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 500 000,00 zł.

 

VI. Dane do kontaktu

W sprawach związanych z naborem wniosków informacji udzielają pracownicy Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania „Kraina Mlekiem Płynąca”, ul. Krótka 15, 18-516 Mały Płock, tel. 86 279 19 10, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Biuro czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30.

 

VII. Informacje dodatkowe

Pozostałe warunki i niezbędne dokumenty znajdują się w Regulaminie Naboru Wniosków, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Ogłoszenia.

Attachments:
Download this file (1. Regulamin_naboru_rozwoj_DG.pdf)1. Regulamin Naboru Wniosków o Wsparcie[Załącznik do ogłoszenia]488 kB
Download this file (2. Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2023-2027.pdf)2. Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2023-2027 Stowarzyszenia Lokalna Grupa Dzia[Załącznik do ogłoszenia]1161 kB
Download this file (3. Procedury oceny i wyboru operacji.pdf)3. Procedury oceny i wyboru operacji w ramach wdrażania LSR na lata 2023-2027 St[Załącznik do ogłoszenia]630 kB
Download this file (1. Lokalne kryteria wyboru operacji KMP- ROZWIJANIE.pdf)1. Lokalne kryteria wyboru z zakresu – rozwój przedsiębiorczości[Załącznik do regulaminu]185 kB
Download this file (2. Wykaz załączników do wniosku o przyznanie pomocy_v.2 18.02.2025.odt)2. Wykaz załączników niezbędnych do przyznania pomocy[Załącznik do regulaminu]16 kB
Download this file (3. Formularz umowy o przyznanie pomocy.pdf)3. Formularz umowy o przyznanie pomocy wraz z załącznikami:[Załącznik do regulaminu]486 kB
Download this file (3. Załącznik nr 1  do umowy- Biznesplan.docx)Załącznik nr 1 Biznesplan[Załącznik do regulaminu]31 kB
Download this file (3. Załącznik nr 1 do umowy- Zestawienie rzeczowo - finansowe.docx)Załącznik nr 2 Zestawienie rzeczowo – finansowe[Załącznik do regulaminu]21 kB
Download this file (3. Załącznik nr 2 do umowy-  Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych.docx)Załącznik nr 3 Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych[Załącznik do regulaminu]32 kB
Download this file (3. Załącznik nr 3 do umowy- Wykaz działek na których będzie realizowana operacja trwale związana z nieruchomością.xls)Załącznik nr 4 Wykaz działek na których będzie realizowana operacja[Załącznik do regulaminu]31 kB
Download this file (4. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy dla I.13.1 WDR_v_2.pdf)4. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy[Załącznik do regulaminu]3308 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_1 do_WOPP_Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości.xlsx)5. Oświadczenie właściciela lub współposiadacza nieruchomości[Załącznik do regulaminu]49 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_2 do_WOPP_Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.xlsx)5. Szczegółowy opis zadań wymienionych w ZRF[Załącznik do regulaminu]91 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_2_Oświadczenie o kwalifikowalności VAT.xlsx)5. Oświadczenie o kwalifikowalności VAT[Załącznik do regulaminu]91 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_4 do_WOPP_Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przez MŚP.xls)5. Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy[Załącznik do regulaminu]188 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_5_do_WOPP_ Oświadczenie małżonka  o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy.xlsx)5. Oświadczenie małżonka o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy[Załącznik do regulaminu]50 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_6_do_WOPP_Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim lub o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności.docx)5. Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim[Załącznik do regulaminu]32 kB
Download this file (5. Załącznik_nr_7_do_WOPP__Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację.xlsx)5. Informacja o składzie podmiotów wspólnie realizujących operację[Załącznik do regulaminu]65 kB
Download this file (Informacja o przetwarzaniu danych.pdf)5. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych[Załącznik do regulaminu]117 kB
Download this file (6. Pomocniczy załącznik do Instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf)6. pomocniczy załącznik do instrukcji wypełnienia wniosku o przyznanie pomocy[Załącznik do regulaminu]939 kB
Download this file (7. Wykaz załaczników do wniosku o płatność_v.3.docx)7. Wykaz załączników do wniosku o płatność[Załącznik do regulaminu]25 kB
Download this file (Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Samorzad Wojewodztwa_i_ARIMR.pdf)8. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Samorząd i ARIMR[Załącznik do regulaminu]178 kB